2016-04-19 14:44:51

Dron kao nastavno pomagalo u geodetskoj nastavi

Znate li što je dron? U mnogim zemljama svijeta ove malene bespilotne letjelice pravi su hit. I u pozitivnom smislu poput redovne dostave osnovnih namirnica na izoliranom otočiću na sjeveru Njemačke do negativnih konotacija poput skandala sa spuštanjem zastave Velike Albanije na stadionu u Beogradu.

 

Dron je početkom ove školske godine "doletio" i u pulsku Tehničku školu, čime je nakon Geodetske škole u Zagrebu, ovo jedina škola u Hrvatskoj koja dron koristi kao sofisticirano nastavno pomagalo u svom obrazovnom programu.

Zahvaljujući dipl. ing. Bojanu Bradaču, profesoru geodetske skupine predmeta u Tehničkoj školi Pula, i Tehničkoj školi koja je za ovaj uređaj odvojila oko 13 tisuća kuna, dron će profesorima i učenicima geodetskog smjera nastavu učiniti zanimljivijom i modernom.

- U odnosu na davna vremena kada su glavna oruđa za "mjerenja" bili konopi i lanci te je korištena "stopa" kao mjera dužine, danas, zahvaljujući razvoju tehnologije, imamo GPS uređaje, moderne mjerne stanice i druge instrumente koji geodetima znatno olakšavaju posao.

Primjer tehnoloških dostignuća su i bespilotne letjelice koje nisu novost na području inovacija jer postoje već duže vrijeme, ali samo njihovo korištenje u geodeziji je relativno novo i još u razvoju. Primjenu u geodeziji bespilotna letjelica ostvaruje u području fotogrametrije koja se bavi dobivanjem pouzdanih informacija o Zemlji i njenom okruženju te ostalim fizičkim objektima i fizikalnim procesima, pomoću snimki i ostalih senzornih sustava, bez neposrednog kontakta s objektom, postupcima prikupljanja, mjerenja, analiza i predočavanja, objašnjava profesor Bradač i kaže da su mogućnosti primjene drona u nastavi geodezije iznimno velike: prikupljanje podataka o zemljinoj površini je ubrzano i obuhvaća veća područja, naravno uzimajući u obzir točnost podataka koje pružaju.

Ova inovacija učenicima će omogućiti izradu maturalnih radnji na temu "Bespilotne letjelice - primjena u geodeziji" gdje će imati mogućnost praktičnog rada snimanja terena iz zraka, obrade i izrade vizualizacije mjerenih podataka pomoću bespilotne letjelice.

Bespilotnom letjelicom može se upravljati daljinski, može biti poluautonomna, autonomna ili kombinacija navedenog, gdje je sposobna izvršavati velik broj zadataka, pa čak i obrazovnih, što pokazuje ova značajna tehnička inovacija u obrazovanju. (L. BAGAR, Glas Istre)


Tehnička škola Pula